Friday, July 13, 2007

遇见.空秋千


I don't normally listen to Chinese music but these two songs have me hooked; they are constant features on my recent playlists.

遇见 is from the movie 向左走向右走 starring Takeshi Kaneshiro and Gigi Leung, while 空秋千 is the theme of 原点 (The Beginning), a Channel 8 drama which ended its run last month, a collaboration between Mediacorp and Malaysia's NTV7 (if I'm not wrong) starring Shaun Chen, Felicia Chin and Lin Yuzhong. Neither are especially great shows, but the music tugs at my heartstrings.

Much more than the melody, I think it's the lyrics that I totally relate to, especially 遇见.

遇见 (孙燕姿 唱)

听见 冬天 的离开
我在某年某月 醒过来
我想 我等 我期待
未来却不能因此安排

阴天 傍晚 车窗外
未来有一个人在等待
向左 向右 向前看
爱要拐几个弯才来

我遇见谁 会有怎样的对白
我等的人 他在多远的未来
我听见风 来自地铁和人海
我排着队 拿着爱的号码牌

我往前飞 飞过一片时间海
我们也常在爱情里受伤害
我看着路 梦的入口有点窄
我遇见你是最美丽的意外

终有一天 我的谜底会解开



空秋千 (林宇中 唱)

荡秋千 来回终究要停在原点
望太远 眼前幸福却忽略
晃半圈 圆不了爱恋
高一遍 低一遍 风就吹散了永远

还想为你摇秋千 对着夕阳扮鬼脸
若月光再美一点 我们会否把手牵
还想被你碎碎念 当数流星的配乐
你却说你等不到天亮 空秋千 陪整夜

秋千和我失眠 在你影子身边
这公园太想念 你无邪的笑脸