Thursday, May 21, 2009

<成都我爱你> Chengdu I Love You!


Came to know about this movie today - very happy and excited about it! I'm so glad that it's a film based in Chengdu and not any of the other major Chinese cities which have been featured to death in arthouse films. From the synopsis, it seems like it's going to be a very interesting film in the veins of About Love (which I've watched), Paris Je T'aime (which is highly acclaimed but I've yet to watch) and New York I Love You (which is in production now for a 2010 release).

成都我爱你 is also in production already ... but it will be next year (after making its rounds on the festival circuit) before I can get to watch it. Still, I'm very much looking forward to it! v(^___^*)v

我是个情不自禁的成都爱幕者. 说起来, 我认识成都大概有十三年了. 就从我第一此到新加坡的那一年开始. 我在新加坡的第一个朋友 - 我的社友 - 是土生土长的成都人. 她介绍了这个火辣辣的城市给我认识, 令我大开眼见! 因为在我认识这位成都朋友之前, 根本不知道原来在这世界上还有一个地方的辣椒比马来西亚的辣! 哈哈 ...

2007年首此到达成都. 第一个印象非常的好 ... 这就是中国繁荣的一面吗? 当时还没有去过北京或上海; 但是如果成都也是这种水准了, 那其它城市更不用说啦! 在这里旅游了一个星期, 慢慢的体会这里的生活方式, 也渐渐的爱上了这个美丽城市.

2008年, 我又回到了成都. 灾后的成都和灾前的成都没有什么两样. 这一趟, 我近一步的了解成都人的心态. 这里的人还是那么的乐观, 那么的开朗, 那么的勤奋, 那么的认真. 就和我的朋友郭雪一样. 大地震弄垮了四川旅游业, 使他失业了. 但他还是不断的努力, 很坚强也很认真的去面对眼前的困难. 我很欣赏他对旅游的热爱, 和那鼓永不放弃的精神. 最近四川旅游业恢复的很快, 他也开始大忙起来了. 我真的替他高兴! 有一段时间没有和他好好的聊天了, 希望他过的充实, 一切顺利!


这就是成都(四川)人令我最敬佩的一点 - 可以很快的从废墟中站起来, 勇敢的走下去, 乐观的面对未来. Although they appear to be very laidback, there is great strength underneath it all. And it rubs off on visitors like me. I would "run away" to Chengdu in search of peace of mind, but I know I'd return with greater resilience to fend off any adversity in life.

At the risk of sounding too poetic, I hope the 3 films will be able to capture the essence of the city and the spirit of her people. Where else in China would it be more appropriate to tell 3 different stories of love than in this one where the love of life fuels the spirit of her people and nurtures the beauty of her land.